בנייה נכונה של דף נחיתה– הסבר בארבעה שלבים
שלב ראשון: הגדר מטרות לדף הנחיתה
דף נחיתה הוא דבר נורא חשוב בתהליך של שיווק אתר באינטרנט. כאשר אתם מקימים דפי נחיתה, עליכם לחשוב מה המטרה המרכזית של מה שאתם יוצרים איתו. שילוב של מספר מטרות בדף נחיתה אחד לא מצליח לעשות את המטרה ומכשיל את הצלחת הדף. ברגע שלקוח מגיע לדף ובו עניין אחד ויחיד, הוא מתרכז רק בו ומגדיל את הסיכוי שהדף ישיג את המטרה שלו יותר טוב. ככל שאתם יותר ממוקדים במטרה שלכם, כך דף הנחיתה או המיני סייט שהקמתם ישיג את התוצאות באופן יותר יעיל.
מטרות של דף נחיתה יכולות להיות שונות ומגוונות:
• מכירת מוצרים - מתנות לידה ,חומר ניקוי, קורס לימודים, סדנאות
• שיווק שירותים - ייעוץ, הנהלת חשבונות, הפעלה ליומי הולדת, בעלי מקצוע, אימון אישי
• מיתוג מוצר
• פרסום שירות חדש לעסקים או לפרטיים
• הגדלת מספר לקוחות קיימים
שלב שני: הכר את מתחריך
צריך ללכת לבקר באתרים ודפי נחיתה של מתחרים בתחום שלך. מי מהמתחרים מצליח ללכוד את תשומת לבך ומי מצליח ללכוד אותך פחות. מהם הסיבות להצלחת דף הנחיתה ו/או המיני סייט שלהם - ככל שתזהה את היתרונות והחסרונות של מתחריך, כך תדע למקסם את דף הנחיתה שלכם בכל הפרמטרים שבאמת חשובים להצלחה שלך.
שלב שלישי: בחר עיצוב שמתאים למטרה שלך
שלב הכרחי מאוד בהקמת דף נחיתה או מיני – סייט הוא בחירת העיצוב שמתאים למוצר שלך או לשירות אותו בחרתם להציג. אלמנט העיצוב מתבטא בבחירת תמונות לאתר, הדגשות של הצבעים, היכן ימוקמו התמונות באתר, מה יהיה גודל התמונות ביחס לטקסט וכיצד יראו כפתורי האתר שהיו מוכנים לפעולה. כל מרכיבי העיצוב משתלבים עם התוכן כדי להעביר מסר של ''תסתכל על זה'' התואם את המוצר וקריטי להצלחת דף הנחיתה או המיני - סייט. לשם המחשה, טקסט מצוין הממוקם בצורה מקרית עם תמונות לא מקצועיות, עלול להרחיק את הגולש ולגרום לו לעזוב את הדף לפני שמילא את הפרטים שלוו.
שלב רביעי : שמור על הגולש בדף עצמו
דף נחיתה אשר מכיל אפשרויות של קשר טלפוני בלבד ואינו כולל תפריט בצידי הדף (כפי שמקובל ברוב אתרי אינטרנט), מצמצם את האפשרות שהגולש יעבור לשאר הדפים אחרים וישכח לסיים את המסלול אליו אתה מכוון. כלומר: השארת פרטי התקשורת. ככל שמספר אפשרויות הפעולה בדף מצומצמות יותר, כך גדלה האפשרות שהנתיב בו נמצא הגולש יסתיים בשליחת פרטיו בטופס כלשהו.